blockcontent top

Veelgestelde vragen over Faxservice

Op deze pagina vind u een overzicht van de meest gestelde vragen over Faxservice. Zit uw vraag er niet tussen of vindt u geen antwoord op uw vraag? Neem contact op met de helpdesk van Faxservice.

Voor specifieke gebruikersvragen over Faxservice verwijzen we u door naar de handleiding op help.faxservice.nl.


Over Faxservice


  • Is het versturen van digitale faxen duurzaam?

    Wanneer u gedeeltelijk of geheel overstapt op online faxen, draagt u direct bij aan een beter milieu. Meer »

  • Is het versturen van faxen via e-mail veilig?

    Faxservice heeft een uitermate veilig systeem ontwikkeld voor het versturen en ontvangen van online faxen. U ontvangt een unieke sleutelcode die u gebruikt bij het versturen van faxen via email en u heeft de mogelijkheid gebruik te maken van IP-autorisati Meer »

  • Voor wie is digitaal faxen geschikt?

    Digitaal faxen is geschikt voor iedere organisatie die beschikt over e-mail. Het faxverkeer verloopt digitaal, dus is er geen hard- en software nodig. Meer »

  • Wat kost faxen via e-mail?

    De kosten voor het versturen van een fax zijn afhankelijk van het aantal pagina's. Het ontvangen van faxen is gratis, tot 150 faxen per maand. Meer »

  • Heb ik een faxapparaat nodig om faxen via e-mail te ontvangen?

    Nee. U ontvangt online faxen direct in uw inbox. Wanneer u een faxaccount aanvraagt, kiest u uw eigen faxnummer. Alle faxen die op dat nummer binnenkomen, worden automatisch naar het door u ingestelde e-mailadres(sen) doorgestuurd als PDF-document. Meer »



Hoe werkt online faxen


  • Hoe werkt online faxen?

    Het versturen en ontvangen van online faxen gaat via email. Online faxen worden deels verstuurd via het internet en deels via het telefoonnetwerk. Als u de beschikking heeft over uw email, dan heeft u dus ook de beschikking over uw faxen. Meer »

  • Wat zijn de toepassingen van online faxen?

    Met Faxservice kunt u online faxen versturen en ontvangen via email. Faxservice kan gekoppeld worden aan uw eigen ERP- en CRM software, zodat u kunt faxen vanuit uw eigen software. Meer »

  • Kan ik faxen als PDF ontvangen?

    Via onze dienst kunnen wij uw (of onze) faxnummers koppelen aan één of meerdere e-mailadressen binnen uw organisatie. Faxen die binnenkomen op deze nummers worden direct omgezet naar PDF-formaat (of TIFF) en via e-mail verstuurd naar de ingestelde ontvang Meer »

  • Hoe ontvang ik faxen via e-mail?

    Voor het ontvangen van online faxen via email heeft u een faxnummer nodig. Faxservice beschikt over een groot aantal faxnummers. U ontvangt faxen als email met PDF-bijlage in uw inbox. Meer »

  • Hoe verstuur ik faxen via e-mail?

    Voor het versturen van faxen via e-mail heeft u faxaccount nodig. Wanneer u een faxaccount aanmaakt, wordt er direct een uniek e-mailadres voor u aangemaakt (bijvoorbeeld uwbedrijf@faxservice.nl) en een unieke sleutelcode. Meer »

  • Hoe open ik ontvangen faxen?

    Wanneer er een fax aan u wordt verzonden, wordt deze omgezet naar een PDF of TIFF bestand. U ontvangt de fax online als PDF-bijlage in een email. U kunt de PDF bijlage openen met Acrobat Reader. Meer »

  • Faxen versturen via een webformulier

    De output van webformulieren kan via uw faxaccount worden doorgestuurd naar een fax. Ideaal voor e-commerce en webshop applicaties. Bestel-, reservering-, aanvraag- en boekingsformulieren, direct uit de fax van uw klant! Meer »

  • Hoe weet ik of mijn fax succesvol is verzonden?

    Wanneer u vertrouwelijke of belangrijke documenten verstuurd via een fax, wilt u weten of uw fax(en) wel of niet succesvol zijn verzonden naar de ontvanger. Via de statistieken in de Faxservicedesk kunt u controleren welke faxen wel en niet succes Meer »



Over uw faxaccount


  • Wat zijn de specificaties van mijn faxaccount?

    De mogelijkheden van onze online faxdiensten zijn zeer uitgebreid en volledig af te stemmen op uw wensen. We hebben de belangrijkste specificaties van onze online faxservice voor bedrijven voor u samengevat. U kunt ons zowel inschakelen voor inbound faxve Meer »

  • Hoe kan ik mijn proefaccount upgraden?

    U kunt uw proefaccount eenvoudig upgraden naar een Faxservice faxaccount via de Faxservicedesk. Een standaard Faxservice faxaccount kost € 11 per maand en kunt u aanvragen via de Faxservicedesk. Wanneer u uw proefaccount wilt omzetten naar een Corporate Meer »

  • Wat is het verschil tussen een Faxservice en een Faxservice Corporate account?

    Het verschil tussen een basis Faxservice account en een Faxservice Corporate account is eenvoudig. Meer »

  • Kan ik zelf mijn fax instellingen wijzigen?

    Via de Faxservicedesk kunt u uw fax instellingen wijzigen. Denk hierbij aan het instellen van uw faxheader, faxrapporten, e-mailadres voor het ontvangen van faxen etc. Meer »

  • Hoe kan ik inloggen op mijn faxaccount?

    Wanneer u een faxaccount aanvraagt, ontvangt u uw inloggegevens via e-mail. Met deze gegevens kunt u inloggen op de Faxservicedesk via http://servicedesk2.faxservice.nl. Meer »

  • Hoe kan ik mijn faxaccount opzeggen?

    U kunt uw account opzeggen via de Faxservicedesk of door telefonisch contact op te nemen met de support afdeling. Meer »

  • Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

    Het aanvragen van een faxaccount is gratis. U kunt Faxservice eerst 30 dagen gratis proberen, zonder verplichtingen! Wanneer u besluit uw proefaccount te upgraden naar een Faxservice of Faxservice Corporate account kunt u betalen via factuur Meer »

  • Kan ik online een faxaccount aanvragen?

    Via de website kunt een een gratis proefaccount aanvragen. U heft 30 dagen om de online faxservice te proberen. U kiest uw eigen faxnummer, ontvangt € 1,50 faxtegoed, betaald geen setup kosten en heeft geen verplichtingen tot aankoop! Meer »

  • Hoe werkt het bestelproces van Faxservice?

    U kunt online (via Faxservice.nl) een proefaccount afsluiten. Hiermee kunt u 30 dagen gratis gebruik maken van de faxdienst, zonder dat u bepaalde verplichtingen hebt. U krijgt € 1,50 faxtegoed waarmee u alle diensten kunt uitproberen. Meer »

  • Ik krijg een foutmelding

    Er kunnen zich situaties voordoen waarbij het faxverkeer niet correct verloopt. De faxserver stuurt in zo’n geval een foutmelding. Omdat gebruik gemaakt wordt van een internationaal protocol zal de foutmelding in het Engels worden weergegeven. Meer »



Over faxnummers


  • Kan ik meerdere faxnummers aanvragen?

    Elk faxnummer is gekoppeld aan 1 faxaccount. Via het proefaccount kunt u 1 faxnummer per keer aanvragen. Wanneer u meerdere nummers wilt aanvragen, komt u in aanmerking voor een Faxservice Corporate account. Meer »

  • Kan ik een buitenlands faxnummer aanvragen?

    Op dit moment kunt u alleen Nederlandse nummers aanvragen. Neem contact op voor de mogelijkheden voor buitenlandse faxnummers. Meer »

  • Kan ik mijn eigen faxnummer behouden?

    Het is mogelijk om uw bestaande faxnummer te behouden. Dit kan via een doorschakeling, routering of portering van uw huidige nummer. Meer »

  • Faxnummer toevoegen aan adresboek

    Wanneer u regelmatig faxen verstuurd naar hetzelfde faxnummer, kunt u veel tijd besparen door alle faxnummers in het adresboek van uw e-mailprogramma te plaatsen. Meer »


Mijn vraag staat er niet tussen »
blockcontent bottom
rightcontentblock top

Heeft u vragen?

Telefoon: 023 - 554 67 77
Of bel mij terug



rightcontentblock bottom